7 tápanyaghiány, ami depressziót okozhat

Depresszió

Tápanyaghiány lép fel, amikor a szervezet nem használ fel vagy nem kap elegendő mennyiségű tápanyagot, amely akár alultápláltsághoz vagy éhezéshez is vezethet. A következő tápanyagok lehetővé teszik a test szöveteinek fejlődését, építését, hozzájárul a szervezet megfelelő energiaszintjéhez és folyamatosan szabályozza azt.

  1. D-vitamin

A D-vitamin elősegíti a kálcium felszívódását a bélben, szükséges a csontok felépítésben, valamint fontos szerepe van az immunrendszer működésében és a sejtek növekedésében is. A D-vitamin hiánya összefüggésbe hozható különböző elmebajjal, depresszióval és az autizmussal is.

  1. Vashiány

A vas nélkülözhetetlen ásványi anyag. A vörösvértestek fő alkotóeleme, megköti a hemoglobint és oxigént szállít a sejtekbe. A vashiány az egyik leggyakrabban előforduló tápanyaghiány a világon, az emberek 25%-át érinti világszerte, melynek leggyakoribb következménye a vérszegénység. A vashiány általában a nők körében okozhat depressziót.

  1. B6-vitamin

A B6-vitamin hiánya depresszióhoz vezethet és más kognitív zavarokhoz is. A B6-vitamin a neurotranszmitterek (idegi ingerület-átvivő anyagok) és az agy vegyi anyagainak létrehozásához szükséges, ezek befolyásolják a hangulatot.

  1. Magnézium

A magnézium fontos tápanyag, melynek hiánya depresszióhoz vezethet. Mindenki tisztába van a fontosságával, mégis kevesen jutnak hozzá táplálkozás révén. Az alacsony bevitellel összefüggésbe hozható a 2-es típusú cukorbetegség, a csontritkulás, a szívbetegség, az asztma és a vastagbélrák kialakulása.

  1. B12-vitamin

A B12-vitamin szükséges a megfelelő vörösvérsejtek képződéséhez, az idegrendszer megfelelő működéséhez és a DNS-szintézishez. Hiánya a lakosság 15%-át érinti. Ennek a vitaminnak a hiánya hozható kapcsolatba az Alzheimer-kórral. Egyéb tünetek közé tartozik a depresszió, zavartság, elmebaj, feledékenység, száj és nyelv érzékenysége.

  1. Cink

A cink lényeges mikrotápanyag, ami csökkenti a depresszió kockázatát. Ez az ásványi anyag alacsonyan tartja a stressz szintet.

  1. Folsav

Folsav megtalálható a sötét leveles zöldségekben, citrusfélékben és a hüvelyes zöldségekben is (pl: bab). Fontos, hogy diétázáskor a szervezet elegendő folsavhoz jusson, mert hiányában nőknél szülési rendellenességek alakulhatnak ki, valamint nagyobb a rák kialakulásának kockázata. Hatással van a mentális egészségre.

Forrás: Naturalnews

Ez megosztható!

PinIt
Top