Reflux – 6 egészségtelen szokás

Reflux

Manapság, anélkül hogy észrevennénk, sok egészségtelen szokásunk van, amelyek ronthatják közérzetünket. A szegycsont mögötti mellkas tájékán jelentkező “gyomorégés” ismerős tünet lehet azoknak, akik a reflux nevű jelenséget már megtapasztalták magukon. A fájdalmat gyakran kíséri böfögés, émelygés és a száj vagy a torok savas íze.

Ezeket érdemes elkerülni:

1. Stressz:

Mindenki tudja, hogy a stressz rossz a szervezet számára. De vajon azt tudja, hogy a fokozott stressz hatására felerősödhetnek a reflux tünetei? A stressz növeli a kortizol termelését, azaz a stressz hormont, ami az emesztés működését is befolyásolja. Enyhítésére használhatunk különböző stresszoldó technikát, mint a meditáció, a jóga, valamint szedjünk B-komplex készítményt.

2. Szénsavas italok:

A szénsavas italok frissítően hatnak, amikor szomjasak vagyunk, viszont nagyon nem előnyösek a szervezet számára. Olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek “lángra gyújtják” a gyomrot, ami számos más emésztési problémával is járhat.

3. Túlzott evés

A túlzott táplálékbevitellel bizonyos összetevők okozhatnak puffadást, ilyenkor az emésztőrendszer nagy terhelésnek van kitéve. Inkább többször, kis mennyiséget fogyasszunk.

4. Dohányzás

A dohányzással sok káros anyag kerül a szervezetbe. Ezek a káros anyagok gyengítik azt az izmot, ami összeköti a gyomrot a nyelőcsővel.

5. Kevés folyadékbevitel

A kevés folyadékbevitel is okozhat refluxot. Fogyasszunk minél több vizet és kerüljük a cukros löttyöket.

6. Alkohol

Az alkohol ellazítja az izmokat, így a gyomorszájon át a gyomor savtartalma akadálytalanul jut fel a nyelőcsőbe.

 

Forrás: Naturalnews

Ez megosztható!

PinIt
Top