Króm – Egy fontos ásvány az egészségért

Króm

Króm

A króm nem kifejezetten ismert ásvány, kivéve fogyással és testépítéssel kapcsolatos területeken. Az emberek többsége már hallott róla, de kevesen tudják, hogy pontosan mi is és miért olyan fontos. A szervezetnek csak kis mennyiségre van szükség a krómból, de hiányában problémák léphetnek fel. A jelenlegi tápanyag szegény étrendek, félkész, gyors ételek sajnos nem tartalmaznak elegendő krómot. Összegyűjtöttük, hogy ez az ásvány miért olyan létfontosságú az emberi egészség számára.

Normalizálja a vércukorszintet

Számos tanulmány kimutatta, hogy hatékony a vércukorszint kezelésében. A megfelelő króm mennyiség segít az emésztőrendszerben a szénhidrátokat glükozzá átalakítani. Ez az, amiért sok cukorbeteg étrendjében szükséges a megfelelő króm mennyiség.

Izomépítő

A közhiedelemmel ellentétben, nem a fehérje az egyetlen dolog, amire a szervezetnek szüksége van az izomépítésben. Mivel a króm befolyásolja az emésztőrendszert és hatékonyabbá teszi a szénhidrátok használatát, így az izomépítésben is fontos szerepe van. A króm segítségével a szervezet sokkal hatékonyabban használja fel a szénhidrátot az edzést követően. Másrészről a rosszul szabályzott vércukorszint és inzulinszint kevésbé hatékony edzéshez vezet. Ezért is támogatja több testépítő oldal a króm fogyasztást.

Vérnyomáscsökkentő

Egy kevésbé ismert tény, hogy amikor a vércukorszint megemelkedik, azzal együtt a vérnyomás is nővekszik. Ez a krónikus állapot, mind a magas vércukorszint és a magas vérnyomás növelheti a szívbetegségek kockázatát. Így a megfelelő króm mennyiség közvetve jó hatással van a vérnyomás és a szív egészségére.

Röviden összefoglalva a króm létfontosságú szerepet játszik szervezet rendszerében és funkcióiban. Enélkül emésztési, izomrendszeri és egyéb problémák léphetnek fel. A szervezet folyamatos egészségéhez rendkívül fontos a megfelelő mennyiségű króm tartalmú élelmiszerek fogyasztása, mint például a zab, árpa, brokkoli, zöld leveles zöldségek, dió és a különféle magvak. Krómhiány gyanúja esetén célszerű több króm tartalmú élelmiszert enni, vagy táplálék-kiegészítő formájában fogyasztani, hogy elkerülhesse a króm hiányában kialakult problémákat.

Forrás: Naturalnews

 

Ez megosztható!

PinIt
Top