7 érdekes tény, amit tudni érdemes az egészséges életmódról

egészséges táplálkozás

egészséges táplálkozás

Napjainkban az emberek egyre inkább tudatában vannak annak, hogy egészséges életmódot kell folytatniuk. Ez gyakran azt jelenti, hogy tudatosan jobb választásokat hoznak a nap folyamán. A helyes táplálkozásról rengeteg mindent elmondtak már a különféle szakértők, a nem alátámasztott állításoktól egészen a bizonyított tényekig. A kettő között nagyon nehezen tudunk különbséget tenni.

Cikkünkben 7 olyan tényt olvashat, amiket kutatások támasztanak alá.

1. Néhány zsír jó zsír

Míg a telített- és a transzzsírokat korlátozni/elkerülni kell, a telítetlen zsírok (többszörösen vagy egyszeresen telítettek) fontos zsírsavakat tartalmaznak, amelyek segítenek csökkenteni a „rossz” LDL (alacsony sűrűségű lipoprotein) koleszterinszintet, miközben növelik a „jó” HDL (nagy sűrűségű lipoprotein) koleszterinszintjét. Az egyik módja a jó zsír bevitelének, ha a főzéshez canola olajat használ, ami tökéletes megoldás sütéshez és salátákhoz is.

2. Az étkezési magvak táplálóak

Egyetlen evőkanálnyi chia mag fogyasztása biztosítja a naponta szükséges kalcium, magnézium, vas, esszenciális zsírsav és antioxidáns 19%-át.

A lenmagok omega-3 és omega-6 zsírsavakban rendkívül gazdagok, valamint rengeteg B1, B2 és B6 vitamint tartalmaznak. Mindemellett sok más tápanyag is megtalálható bennük, amik segítik növelni az energiát és serkentik az ideg- és immunrendszer működését is.

A sütőmagok, melyeket általában az étkezés előtt pörkölnek, kiváló forrást jelentek a cink, a réz és a szelén számára. Két evőkanál tökmag tartalmazza a naponta szükséges magnézium 25%-át, és rengeteg ásványi anyagot, amik kulcsszerepet játszanak körülbelül 300 anyagcsere-reakcióban.

3. A fehérjék építőelemek

A fehérjék fontos részét képezik az emberi test minden egyes sejtjének és létfontosságú szerepet játszanak a sejtek kialakulásában és javításában. Ezért gondoskodnia kell arról, hogy a napi kalóriabevitelének 10-35%-át fehérje tegye ki. A tojás, a sovány hús, a bab, a tej, a dió és a lencse mind rendkívül jó fehérjeforrás.

4. Egyen 5 féle zöldséget és gyümölcsöt minden nap

Bebizonyították, hogy az emberi szervezetnek szüksége van napi 5 adag zöldségre és gyümölcsre. Ez az 5 adag körülbelül 400 gramm legyen naponta. A mindennapi problémáktól, mint a székrekedés és az emésztési zavarok a komolyabb betegségekig, például a szívbetegségek és a rák a gyümölcsök és zöldségek rendszeres fogyasztásával megakadályozhatóak.

5. A diófélék tele vannak egészséges zsírokkal és energiával

A diófélék telítetlen („jó”) zsírokban gazdagok. A dió, a földimogyoró és a mandula gazdag omega-3 zsírsavakban, valamint rostokban, amik segítik az emésztést. Ne feledje azonban, hogy a diófélék sok kalóriát tartalmaznak: 10 darab mandula 85 kalória, míg 10 darab kesudió 95 kalóriát tesz ki, ezért érdemes őket mérsékelten fogyasztani.

6. Egészséges egész gabonák

A barna rizs, a teljes kiőrlésű tészta és kenyér tápanyagokaban gazdagok, mivel oldhatalan rostot tartalmaznak, ami segíti azok felszívódását a belekben. A rostok miatt hamarabb érzi telítettnek magát, így a fogyást is segítheti ezek fogyasztása.

7. Az éhség lehet szomjúság is

Ha azt érzi, hogy éhes, előfordulhat, hogy szervezetének csupán folyadékra van szüksége. Naponta 6-8 pohár vizet fogyasztva segíheti szervezetét hidratáltan tartani.

Ez megosztható!

PinIt
Top