Hasmenés: 9 természetes módszer, ami segíthet

Hasmenés

Hasmenés

Számos egészségügyi probléma léphet fel az ember életében, de kevés olyan bosszantó dolog van, mint a hasmenés. A hétköznapok fogaskereke ekkor sem áll meg és bizony ugyanúgy iskolába, munkahelyre kell menni, ami ebben a helyzetben nagyon sok kellemetlen helyzetet okozhat. Ne feledje, hogy a hasmenés könnyen orvosolható, ha a megfelelő óvintézkedéseket megtesszük.

Miért fordul elő a hasmenés?

Szinte biztos, hogy évente egyszer, kétszer átesünk a hasmenésen. Ez néhány órán belül lefolyhat, de akár 3-4 napig is eltarthat. Ennek számos oka lehet, mint például a cukorbetegség, ételallergia, stressz, vagy akár a futás is.

Az alábbiakban megtalálja a legjobb természetes gyógymódokat hasmenés esetére.

1. Joghurt

Sokan kezdik a reggeleket natúr joghurtal. Ez egy rendkívül jó szokás, hiszen rengeteg hasznos baktériumot biztosít a gyomornak, például bifidobaktériumokat. Ezek segítenek megszüntetni azokat a kártékony baktériumokat, amelyek a hasmenést okozzák.

Már napi két joghurt elég lehet, amit érdemes banán fogyasztásával kiegészíteni.

2. Gyömbér

A gyömbér széles körben segíti a bélrendszeri problémák leküzdését, segít a görcsök és a hasi fájdalom felszámolásában. Reszeljen a reggeli teájába egy kevés gyömbért, melyhez nyugodtan adhat mézet is.

3. Kamilla tea 

A kamilla tea ismert görcsoldó tulajdonságairól. Segít leküzdeni a kínzó gyomorfájdalmakat, amelyek a hasmenéshez kapcsolódnak, illetve csökketni a bélgyulladást.

4. Fehér rizs

Az egyik legkönnyebben emészthető étel, így segít megfogni a székletet. Kezdje kis adagokkal a rizsfogyasztást és amint az állapota javulni kezd, fokozatosan növelje a mennyiséget. Fontos, hogy kerülje a fűszerezést, illetve a különféle mártásokat.

5. Megfelelő folyadékbevitel

A hasmenés egyik leggyakoribb szövődménye a kiszáradás. Minden alkalommal, amikor laza székletűrítés történik, értékes tápanyagokat és elektrolitokat veszítünk. Ezért fontos, hogy amint megkezdődik a hasmenés, folyamatosan pótolja a folyadékot. Természetesen ezt sem kell túlzásba vinni, de a napi 2,5-3 liter víz ilyenkor is elengedhetetlen. Kerülje a koffeint, a tejet, az üdítőitalokat és a szénsavval dúsított vizeket is.

6. Túró

A túró magas fehérje és alacsony kalóriatartalmú étel, mely olyan alapvető tápanyagokat tartalmaz, mint például az A-vitamin, a folsav és a kálcium. A túróban élő mikroorganizmusok megvédik a jótékony a baktériumokat és segítenek fenntartani a gyomor- és bélrendszer normál működését.

7. Gyümölcsök és zöldségek

A gyümölcsök és zöldségek feltöltik a testet vízzel, elektrolitokkal és rostokkal, amelyek rendkívül hasznosak a hasmenés kezelésében. Mivel a gyümölcsök cukrot is tartalmaznak, érdemes vigyázni a fogyasztásukkal, mert néhány embernél a túlzott cukorbevitel is gyomorproblémákat okozhat és súlyosbíthatja a hasmenést.

8. Megfelelő mennyiségű alvás

Súlyos hasmenés esetén kerülje a túlzott erőfeszítést és a sportolást. Nagyon fontos, hogy hagyja pihenni a szervezetet és ilyenkor aludjon minimum napi 8 órát. Ez nem csak a tünetek szempontjából fontos, hiszen ez a stresszt is csökkenti, így még gyorsabban felépülhet ebből a kínzó állapotból.

9. Borsmentaolaj

A közelmúltban végzett vizsgálatok kimutatták, hogy a borsmentaolaj segít a gyomor gyulladásának csökkentésében és közben nyugtatja az emésztőrendszert. Ezzel együtt a mentol és a monoterpén összetevők segíthetnek a görcsös gyomorfájdalom megszüntetésében.

Legyen óvatos a hasmenés elleni gyógyszerek kiváltásakor

Valószínűleg már használta, vagy legalábbis fontolgatta, hogy kipróbálja a különböző hasmenés elleni gyógyszereket. Ezek a készítmények leginkább többet ártanak, mint használnak. Valószínű, hogy kevesebbet kell majd járnia a mellékhelyiségbe, de ezek a gyógyszerek teljesen megfékezik a szervezetet abban, hogy saját maga küzdje le a baktériumokat.

Fontos, hogy segítsen a testének a harcban és ne nyomja el a saját védekező funkcióit.

Ez megosztható!

PinIt
Top