NATÚR HÍREK

Egészségmagazin

Nagyito
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Címlap Egészségvilág Európa Csoki, szívbetegségek, stressz és a nők

Csoki, szívbetegségek, stressz és a nők

Email Nyomtat

Csokoládé infarktus méregtelenítés stresszA csokoládérajongók megnyugodhatnak. A legutóbbi tanulmányokból származó beszámolók számtalan okot adtak nekik arra, hogy folytassák a csokoládéevést, anélkül, hogy bűnösnek éreznék magukat. Több tanulmány is igazolta azt a korábban már sejtett tényt, hogy a csokoládéban található kakaó hatásos az amerikaiak első számú gyilkosa ellen, ami a szívbetegség. Egy másik komoly fenyegetés az egészségünknek a környezetszennyezés, ami szintén jelentősen csökkenthető csokoládéevéssel. És a hír főleg a nőknek szól!

Az epidemiológiai vizsgálatok alátámasztották a feltevést, hogy a flavonoidokat tartalmazó ételek rendszeres fogyasztása csökkenti a kardiovaszkuláris betegségek kockázatát. Flavonoidok szinte minden növényben találhatók, de a kakaó különösen gazdag a flavonoidoknak egy típusából, amit flavonolnak hívnak. Több, a kakaóval folyatott klinikai kísérlet igazolta, hogy nem csupán a vérlemezkék állapotában okoz javulást, de a vérnyomást is normalizálja.

Kakaó és a szívbetegségek

2008 áprilisában a Journal Nutrition mutatott be egy kettősvak kísérletet, ami a napi kakaófogyasztás hatását vizsgálta 49 felnőtt részvételével. Mielőtt elkezdték a vizsgálatot, az összes résztvevőnek két héten át, az ottani orvosok által javasolt „szív-diétát” kellett ennie. Ez után kétfelé választották a csoportot, és az egyik csoport kapott naponta annyi étcsokit, ami adagonként 180mg flavonolt tartalmazott. Ez nagyjából két szelet volt, amit a nap során két alkalommal ettek meg. A résztvevők 8 héten keresztül naponta kétszer megették a csokijukat, és mást nem változtattak.  A nyolcadik hét végén a csokis csoportban az összes résztvevőnek látványosan csökkent a koleszterinszintje, a vérnyomása és szinte az összes paramétere, ami a szívbetegségekkel kapcsolatos.

Kakaó és a méregtelenítés

Az Immunopathology és Pharmacology International Journal 2008 április-júniusi számában, egy érdekes kísérleti tanulmány jelent meg. Röviden, a tanulmányból az derült ki, hogy a kakaóban található fitotápanyagok látványosan csökkentették a tüdőbetegségek kialakulását kísérleti egerekben, akiket dízel kipufogógáz belélegzésére bírtak rá - erőszakkal. Az elemzés azt mutatta, hogy a kakaóban található proanthocyanidinek megakadályozták a tüdősérülést okozó molekulák letapadását.  

Kakaó és a stressz

Régóta ismert, hogy a stressz a viselkedési zavarok mellett metabolikus változásokat is előidézhet. A tartós idegi feszültség hatására az ember rendellenes élettani tüneteket produkál, ami összefüggésben van a táplálkozásával is. Az Appetite Magazin április 25.-i számában egy tanulmányt ismertet, amiben a fentebb említett cikkel ellentétben szerencsés egerek szerepeltek. Azt vizsgálták, hogy hogyan befolyásolja a viselkedésüket a csoki evés.

A stressz hatására a fiú patkányok a nőstényeknél több csokit ettek és egy kicsit el is híztak. Magasabb lett a koleszterinszintjük és a vércukruk is. Velük ellentétben a lányoknak semmi negatív hatást nem okozott az egészségükben a csokoládé, amellett, hogy pozitívan hatott a viselkedésükre. A természet ezt is jól megtervezte. Közismert az emberek közt is, hogy a nők szívesebben nyúlnak a csokoládéhoz stressz esetén, mint férfiak.

A cikk utóélete:

 Most kiakadtam! Mintha egy Kiskegyed cikket olvastam volna a hírleveletekben:

És a cukor ??????? Hol kapni cukor nélküli csokoládét? Vagy akkor írjátok le, hogy gyümölcscukrosat kell keresni (horror áron).

Pedig Ti tudjátok a legjobban, de most csalódtam.
Csak a vicc kedvéért ideteszem, bár nem hiszem hogy fel kéne okosítanom Titeket:

http://drimmun.com/egeszseges-taplalkozas/a-cukor-mereg.html

Üdv, és a legjobbakat:
Péter István

Kedves István! Alapvetően igazad van. Ez talán a fürdővíz kontra gyerek esete. 

Azért nem életveszélyes a dolog. A cikk a kakaóról szól. A csoki nagy mennyiségben tartalmaz kakaót. Van, amelyik 70%-ban, vagy még az felett is. És élvezhető, finom csokikról van szó. 

Manapság már minden rendes szupermarketban is megtalálható, a kedvenc csokiboltomban a sétálóutcán pedig rengeteg van belőle.

Az észrevételed miatt fontosnak tartjuk kiemelni, hogy az olcsó, csokoládénak látszó tárgyak esetében a fenti cikk nem alkalmazható mentségként. Egy Mars, Bounty, Snickers, vagy egyéb édességek esetén a cukor teszi ki a tömeg 60-70%-át. Amennyiben ilyet eszik valaki, akkor nem a kakaó, hanem a cukor előnyös tulajdonságait fogja "élvezni".

Kösz, hogy helyesbítettél. 

Egyetért? Tiltakozik? Szóljon hozzá!

 

 

Natúr Hírek egészségtippjei

Szeretné tudni, hogy amit vásárol a gyermekének, az jó vagy rossz? Olvassa el a termék összetevőinek listáját. Az első három összetevő az, ami a termék. A többi csak "kozmetika és marketing".

Ha az első három összetevő nagyrészt cukor vagy liszt, biztosan nem fogja kompenzálni a lista végén szereplő egy-két egészséges összetevő, ami csak nyomokban van benne az ételben.

Fontos hírek

 

Nők, akik sosem betegek

Egyetlen tüsszentés nélkül vészelik át a hideg hónapokat. Baktériumoktól hemzse...

 

Immunerősítés természetesen

A brokkoli már jól ismert a táplálkozás-tudományban előnyös élettani tulajdons...

 

Osteoarthritis

Az Osteoarthritis ( Magyarországon általában arthrosisnak nevezzük;  gyulladásos íz...

 

Rákgyógyítás lignannal

Derült égből villámcsapásként ért a Health Sciences Institute legutóbbi levele. Je...

 

Méz vagy Robitussin?

Kutatók állítása alapján a természetes virágméz hatékonyabban csökkenti a gyerme...

 

Melatonin - az öregedés lassító

A Science Daily cikke tájékoztat spanyol orvosok eredményéről, amiből kiderül, hog...

 

Reflux kezelés

A GERD-ről akkor beszélünk, amikor az alsó, a nyelőcsőt záró izom mellett a gyomor...

Heti Hírlevél

Natúr Hírek
Ingyen könyvek



Hányan vagyuk itt?

Jelenleg 69 vendég olvas minket

5 könyv ajándékba

IGEN! Teljesen ingyen, minden kötelezettség nélkül az Öné lehet az alábbi 4 könyv és még egy ráadás, amennyiben most feliratkozik a Natúr Hírek magazin hírlevelére.

5 héten át, minden héten elküldünk Önnek egy könyvet, amikből megismerhet pár igen egyszerű módszert azért, hogy egészségesebb lehessen, mint most. A könyvek egyszerűek, bárki által megérthetőek és nem feltételezik orvosi szakkifejezések tudását.

Demecs István: Betegre ettük magunkat  Demecs István: 150 év legnagyobb orvosi tévedései Demecs István: Superfood: a Spirulina és a Chlorella

 Könyvek elektronikus változata letölthető!
 (Acrobat Reader szükséges)

     

A könyvek a Natúr Hírek Magazin elektronikus hírlevél előfizetőinek letölthetők ingyen. A letöltés feltétele a szintén ingyenes feliratkozás. Minden hírlevél végén található egy hivatkozás, amivel bárki, bármikor leiratkozhat, amennyiben nem kíván tovább hírlevelet kapni. A leiratkozás után az addig letöltött könyveket megtarthatja.