Mennyire gyakori a B12 vitamin hiánya?
- Részletek
- Közzétéve: 2013. március 18. hétfő, 16:06
- Írta: Natúr Hírek
A Tufts Egyetem kutatói a Framingham Offspring tanulmány körülbelül 4 ezer résztvevőjének adatait elemezve azt találták, hogy 40 százalékuk vérében a B12 vitamin mennyisége az “alacsony-normál” értéket érte el csupán és közülük feltűnően soknak voltak neurológiai tünetei. További 25% vérében még ennél is alacsonyabb értéket mértek, ami az “alacsony” és a “veszélyesen alacsony” határok közé esett. Feltűnő volt, hogy a B12 vitamin alacsony szintje éppen olyan mértékben volt jellemző a fiatalabb 26-36 éves korosztályban, mint az idősek között.
Számos kisebb létszámú tanulmány készült az elmúlt években, ami hasonló arányú ellátottságot mutatott ebből a létfontosságú vitaminból. Mindezt az USA-ban, ahol jellemző a B12 vitamin kiegészítőként való fogyasztása is. Valószínűleg ha itthon készülne egy hasonló vizsgálat, még lehangolóbb képet kapnánk.
B3 vitamin lehet a megoldás gyógyszer-rezisztens baktériumok ellen
- Részletek
- Közzétéve: 2012. december 25. kedd, 18:50
- Írta: Natúr Hírek Szerk.

Antibiotikum ellenálló staphylococcus aureus fertőzéses betegekkel vannak tömve a kórházak és ezreket pusztít világszerte. Amíg a gyógyszeripar teljes erőbedobással azon dolgozik, hogy olyan gyógyszereket dobjon piacra, amik legyőzhetik a antibiotikum rezisztens baktériumokat, addig a Klinikai Kutatások c. folyóirat (Journal of Clinical Investigation) nemrég közzétett egy a B3 vitaminról, más néven niacinamidról (NAM) szóló legújabb tanulmányt, miszerint a vitamin nagy dózisú fogyasztása eredményesen legyőzi a STAPH (staphylococcus aureus) és más életveszélyes fertőzéseket is, anélkül, hogy bármilyen más gyógyszert használnánk.
Folsav a szénanátha ellenszere
- Részletek
- Közzétéve: 2012. december 25. kedd, 18:45
- Írta: Natúr Hírek Szerk.

Az asztma 200000 embert érint Magyarországon, a különféle légúti allergiák, amiket szénanáthaként szoktak emlegetni, pedig két milliót. Miközben a betegek száma növekszik, a prevencióra fordított pénzek semmit nem segítenek. A parlagfű és társai vígan terjednek. Egyet kihúzunk, 5 nő a helyére.
A B6-vitamin véd a szívbetegség ellen
- Részletek
- Közzétéve: 2012. december 25. kedd, 18:47
- Írta: Natúr Hírek Szerk.

Mivel továbbra is világszerte millióknak az életét keserítik meg a szív- és érrendszeri betegségek, pedig folyamatos tudományos bizonyítékok kerülnek elő, melyekből kiderül, hogy viszonylag egyszerű táplálkozással és életmódváltással megelőzhetőek lennének.
Laetril, B17-vitamin vagy barackmag a rák ellenszere
- Részletek
- Közzétéve: 2012. december 25. kedd, 18:44
- Írta: Natúr Hírek Szerk.

Az ausztrál sajtó megtelt Paul Reid esetével, aki miután diagnosztizáltak nála egy ritka, az orvoslás szerint gyógyíthatatlan lymphómát (a nyirokrendszert vagy a vérképző rendszert érintő rákos betegség), fogta magát, elhagyta a klinikát és meggyógyult. Ennek immár öt éve és azóta is vígan járja a vidéket és a b17 vitamin és a nyers ételek fogyasztásának népszerűsítésével foglalkozik.

