Csokoládé flavonoid tartalma

nyers kakaóbab

Egy közelmúltbeli, holland férfiakon végzett kardiológiai vizsgálat érdekes eredményt hozott aminek szerintem most sok hozzám hasonló csokoládé rajongó örülni fog. Azt találták ugyanis a laboratóriumi és statisztikai elemzéseket követően, hogy a csokoládé (bármilyen kakaóbab tartalmú étel) fogyasztása jelentős védelmet jelent a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben.

A felmérésben olyan ételek is szerepeltek, mint a kakaós italok, a kakaós puding vagy a csokifagyi. A vizsgálat kiterjedt a vérlemezkék tapadására, a vérnyomásra és a különféle laboratóriumi eredmények statisztikai szerepére az infarktus és a szélütés (sztrók) bekövetkezésében. Minden testi paraméter jobb volt annak arányában, amennyi kakaóbab került a vizsgált férfiak étrendjébe. A vérnyomásuk alacsonyabb volt a fogyasztott csokoládé arányában és összességében 50 százalékkal kisebb esélyük volt egy fatális szívbetegségre mint azoknak akik alig vagy egyáltalán nem ettek ilyen ételeket.

Flavonoid a kakaóbabból

A vizsgálat nem terjedt ki arra, hogy a csokoládé vagy a kakaó melyik összetevője felelős a pozitív élettani hatásokért, de a kakaóbab magas flavonoid tartalma biztosan hozzájárul ehhez még a mellette fellelhető cukor ellenére is. Ennek fényében a minél magasabb kakaótartalmú és minél kevesebb cukrot és egyéb nyalánkságot tartalmazó csokoládék a legértékesebbek.

Amennyiben valaki túl sok csokoládét vagy csokifagyit eszik, akkor az ezzel bevitt extra kalória természetesen képes elnyomni a kakaóbab egészségjavító hatását, de a rendszeres, mértékletes és minőségi csokoládé fogyasztás hasonló élettani előnyökkel jár, mint a brokkoli – bár az íze kevésbé megosztó.

Forrás: vitaminbiblia.hu

Ez megosztható!

PinIt
Top