Mit egyen egy cukorbeteg?

Diabétesz, cukorbeteg

Cukorbetegeknél gyakran felmerül az a kérdés, hogy milyen gyümölcsöket fogyaszthatnak, ami nem emeli meg a vércukorszintjüket. Íme néhány gyógynövény és gyümölcs, amelyek természetes módon normalizálják a vércukorszintet.

Görögszéna

Fogyasszon minden reggel egy teáskanál görögszéna por és langyos víz keveréket. A görögszéna rostokat tartalmaz, mely segíti az emésztési folyamatokat lelassítani és ezáltal szabályozza szénhidrát és a cukor felszívódását.

Egy teáskanál gurmar

Ebéd és vacsora után egy teáskanálnyi gymnema sylvestre, másnéven gurmar, őrölt levele segít fenntartani az egészséges vércukorszintet a szervezetben. A gymnema sylvestre egy ayurvéda gyógynövény, mely szabályozza a szénhidrátok felszívódását a szervezetben. A gurmar szó jelentése „a cukor pusztító”.

Gránátalma

A gránátalma az egyik leggazdagabb antioxidáns gyümölcs. Védelmet nyújt a szabad gyökök és a krónikus betegségekkel szemben. Fogyassza és élvezze az apró piros gyöngyök hatékony hatását.

Szőlő

A szőlőben resveratrol található, mely növényekben előforduló, nem flavonoid típusú, a polifenolok közé tartozó vegyület. Szabályozza a vér cukorszintjét és befolyásolja a testben az inzulin hasznosulását.

Alma

A cukorbetegek bátran fogyaszthatnak almát. Az American journal of clinical nutrition szerint az alma, az áfonya és a szőlő különösen csökkentik a 2. típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét.

Áfonya

Az áfonya flavonoidot tartalmaz, melyek képesek csökkenteni a cukorbetegség kockázatát. Egy kutatás szerint, akik hetente 2 vagy annál több alkalommal áfonyát ettek, azoknál 23%-kal csökkent a cukorbetegség kialakulásának esélye. Ezeken kívül javítja a látást is, ami a cukorbetegség egyik kellemetlen kísérője lehet.

Guáva

Ez a Közép-Amerikai trópusi területein őshonos növény remek tízórai a cukorbetegeknek. A guáva nagyon gazdag rostokban, amely segíti az emésztést. Ezen kívül még csökkentheti a 2-es típusú diabétes kialakulásának esélyét is. A guáva mindezek mellett rendkívül gazdag A- és C-vitaminban és magas az antioxidáns tartalma is.

Görögdinnye

Magas káliumtartalma miatt a görögdinnye az egyik legjobb gyümölcs, amely hozzájárul a vese megfelelő működéséhez és alacsonyan tartja a húgysavszintet. Ez megakadályozza a vesekárosodást, különösen a cukorbetegnél. Továbbá a cukorbetegség idegrendszer károsodást is okozhat, de a görögdinnyében található likopin csökkentheti ennek a kialakulását. Mérsékelten kell fogyasztani, mert a túl sok megnövelheti a vércukor szintjét.

Papaya

Ez a természetes antioxidáns kiváló választás cukorbetegek számára. A cukorbetegek hajlamosak sok betegségre, többek között szív vagy idegkárosodásra, melyeket a szabálytalan vércukorszint okozhat, azonban a papayát tartalmazó diéta gátolja a későbbi sejtkárosodást.

Forrás: Food.NDTV

 

Ez megosztható!

PinIt
Top