Hét tipp, hogy betegség nélkül vészeljük át az influenza szezont

Tél

Hét tipp, hogy betegség nélkül vészeljük át az influenza szezont

A hűvös időkben sokkal fontosabb, hogy vigyázzunk az egészségünkre. Ilyenkor szükség van arra, hogy megerősítsük az immunrendszerünket, így a szervezet könnyebben szembe tud nézni a megfázás és az influenza veszélyeivel.

Összegyűjtöttünk néhány tippet arra, hogy szervezetünk aktív és egészséges tudjon maradni a téli időszakban is.

  1. Elegendő folyadékbevitel

A téli időkben több időt töltünk a négy fal között és sajnos a fűtőkészülékek, hősugárzók nagyon szárítják a levegőt. Ezért is fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel. A nyálkahártya folyamatos nedvesen tartásával megakadályozható a test kiszáradása, repedezése, amely megakadályozza a vírusok, baktériumok bejutását a szervezetbe. Fontos, hogy ilyenkor se feledkezzünk meg a folyadékbevitelről. A víz mellett a hideg időkben kiváló melegítő lehet szervezetünknek egy csésze meleg tea, vagy egy tányér forró leves. A zöldségek és gyümölcsök is remek hidratálók lehetnek a bennük található folyadék miatt. Mindenképp kerüljük a túlzott alkoholfogyasztást, ugyanis az alkohol tompítja az immunrendszer működését.

  1. D-vitamin pótlás

Az alacsony D-vitamin szint összefüggésben van szinte minden fertőzéssel. Lehet hideg az idő és kevés a napsütés, de akkor is jó immunerősítő a napfény és a friss levegő. Mivel télen kevés a napsütéses órák száma, ezért fogyasszunk D-vitamin készítményeket is.

  1. Gyümölcsök, zöldségek

A gyümölcsökben és a zöldségekben megtalálható antioxidánsok és polifenolok segítik megerősíteni az immunrendszert és hozzásegítenek a fertőzések elleni küzdelemhez is. Fogyasszunk minél több gyümölcsöt és zöldséget, a szervezet hálás lesz érte!

  1. Több probiotikum

A probiotikumokban élő mikroorganizmusokat gyakran nevezik “jó baktériumoknak”, amire a szervezetnek szüksége van. Ezt lehet fogyasztani élelmiszek formájában, de táplálékkiegészítőként is. Az ilyen készítmények laktobacilusokat tartalmaznak, amelyek meggátolják a káros mikroorganizmusok túlzott elszaporodását. A laktobacilusok száma lecsökken a helytelen táplálkozás, betegség, hasmenés, antibiotikumok vagy gyógyszerek szedése, valamint alkoholfogyasztás következtében. A probiotikumok meggátolják a különböző kórokozók, gombák elszaporodását és rendben tartja az emésztést.

  1. C-vitamin

A C-vitamin segít harcolni a káros szabadgyökök ellen és erősítik az immunrendszert. Legfontosabb C-vitamin források a citrusfélék, kelkáposzta és a nem túl elterjedt, de rendkívül értékes superfoodok is, mint például a goji bogyó és az acerola.

Az acerolát, más néven barbadosi cseresznyét leginkább Dél-Amerikában termesztik. Egy részletes táplálkozási elemzés szerint az acerola leve 32-szer több C-vitamint tartalmaz, mint a narancs leve. A C-vitamin elengedhetetlen a kollagén termeléshez, ami szükséges a ráncok kialakulásának megelőzéséhez. Létfontosságú az egészséges fogak és íny fenntartásában is.

  1. Csökkentett stressz és aktívabb testmozgás

A stress fokozza a gyulladást a testünkben és csökkenti az immunrendszer ellenállóképességét. Ha túlterheltnek érezzük magunkat, akkor érdemes egy stresszoldó elfoglaltságot keresnünk, hogy boldogabbá tegyük a mindennapjainkat. Erre kiváló lehetőség a testmozgás.

  1. Pihentető alvás

A kiadós alvás is segít az immunrendszerünk megerősítésében. Ügyeljünk arra, hogy mielőtt elalszunk minden elektronikai eszközt kapcsoljunk ki. A csend és a sötét segít elmélyíteni az alvást.

Forrás: Naturalnews

Ez megosztható!

PinIt
Top